.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشروح سخنان 7 موافق استيضاح کردان

هفت تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز مجلس در سخناني به دلايل خود براي موافقت با استيضاح علي كردان پرداختند.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، احمدرضا دستغيب نماينده شيراز كه در جلسه علني صبح امروز مجلس در موافقت با طرح استيضاح علي كردان وزير كشور سخن مي‌گفت با بيان اينكه مجلس در يك فضاي آرام و با دقت استيضاح را رصد مي‌كند، از اينكه برخي با بررسي طرح استيضاح از سوي نمايندگان به دنبال ايجاد تنش هستند ابراز تاسف دارند.
وي با برشمردن ويژگي‌هاي مدير در حكومت اسلامي صداقت و امانت را بالاترين آنها عنوان كرد و اظهار داشت: اگر قرار بود فقط به دنبال مديران قوي باشيم در سراسر دنيا مديران برجسته‌اي وجود دارد، اما مدير در حكومت اسلامي بايد اخلاق محور باشد.
نماينده شيراز با اشاره به اينكه برخي تلاش دارند كه نشان دهند استيضاح كنندگان از جايي غير از مجلس خط مي‌گيرند، تصريح كرد: اين موضوع كاملا صحت دارد؛ چرا كه بسياري از اساتيد مدرسين حوزه، علما و دانشجويان خواستار بررسي موضوع هستند.
وي با بيان اينكه عده‌اي سعي دارند هر روز براي مجلس مساله‌اي درست كنند بيان داشت: دولت مي‌توانست با تدبير لازم با همكاري كاري كند كه كار به اينجا نكشد.
احمدرضا دستغيب با تاكيد براينكه اظهاراتي كه در خصوص اهداف استيضاح كنندگان با همسويي آن با دشمنان نظام مطرح مي‌شود كاملا دروغ است، تاكيد كرد: اين اظهارات هيچ خللي در رابطه خوب دولت و مجلس براي خدمت به مردم وارد نمي‌كند.
نماينده شيراز در پايان با تاكيد براينكه در مساله استيضاح وزير كشور آبروي نظام مهم و مطرح است ابراز اميدواري كرد با راي به استيضاح كردان نشاط و اميد به جامعه اسلامي بازگردد.

*مطهري: برخي تصور مي‌كنند نمايندگان به يك چك پول راي‌شان عوض مي‌شود

علي مطهري نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي به عنوان اولين موافق استيضاح علي كردان وزير كشور در جلسه علني امروز سه‌شنبه مجلس با بيان اينكه بين استيضاح‌ كنندگان و كردان وزير كشور هيچ سابقه دشمني وجود ندارد، گفت: برخي افراد كه استيضاح وزير كشور را امضا كردند از دوستان نزديك خود ايشان هستند و اين استيضاح به خاطر كينه و دشمني با كردان نيست.
وي با اشاره به سير روند استيضاح كردان گفت: خيلي از ما نمايندگان از ابتدا مخالف مطرح شدن بحث مدرك ايشان بوديم اما در ادامه صلاح ديده شد كه اين مساله پيگيري شود و احساس شد كه مجلس فريب خورده و بايد حقيقت دنبال شود.
طراح استيضاح وزير كشور، در ادامه ‌اظهار داشت: وقتي آقاي عباسپور رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گزارش خود را در خصوص اصالت مدرك آقاي كردان قرائت كردند، تكليف جديدي براي ما ايجاد شد و اين مساله وقتي به اطلاع مردم رسيد و ديگر نمي‌شد سكوت كنيم.
مطهري اظهار داشت: ما در درجه اول تز استعفا، در درجه دوم عزل و در درجه سوم استيضاح را مطرح كرديم و به دولت فرصت داديم كه خودش اين كار را انجام دهد.
وي با اشاره به ملاقات خود با رئيس‌جمهور گفت:‌ در ملاقات‌هايي كه با آقاي احمدي‌نژاد داشتم نتيجه‌اي حاصل نشد و ايشان توصيه كردند كه با خود آقاي كردان نيز جلسه‌اي داشته باشيم و من سعي كردم اين جلسه برگزار شود و با خود آقاي كردان هم صحبت كنيم ولي ايشان ابراز داشتند كه چون اين مساله رسانه‌اي شده است بنده ملاقات نمي‌كنم لذا اين ملاقات با ايشان لغو شد و بنابراين ما تمام راه‌هاي اتمام حجت را در اين مسئله طي كرديم.
نماينده تهران در مجلس با بيان اينكه دو نوع مغاطله در اين زمينه وجود دارد گفت:‌ برخي ادعا مي‌كنند كه نمايندگان با علم به اين مسئله به كردان راي دادند و اين مساله‌اي جديدي نيست و نبايد آن را مطرح كنيم، در حاليكه اين مسئله درست نيست و در روز راي‌گيري نمايندگان مجلس يقين پيدا نكردند كه مدرك ايشان جعلي است و حتي بنده بعنوان مخالف وي در خصوص وزير شدن ايشان در آن جلسه صحبت كردم، ولي امروز خود آقاي كردان اعتراف كردند كه مدركشان جعلي بوده و به هر حال امروز اين مسئله تفاوت بسياري دارد.
مطهري در ادامه با بيان اينكه برخي مدعي‌اند كه مدرك قلابي زيادي در كشور داريم، گفت: اگر مدرك قلابي زياد است بايد با آنها هم برخورد شود اما مسئله اصلي در مورد كردان مدرك نيست، بلكه عدم صداقت ايشان است؛ شايد اگر برخي از ما در شرايط آقاي كردان قرار مي‌گرفتيم همين كار ايشان را مي‌كرديم تا پست وزارت خود را از دست ندهيم و عدم صداقت ايشان خطاي بزرگي براي عزل وزير است چرا كه وزير كشور نبايد در مورد مشكل مدرك خود سكوت مي‌كرد.
وي با بيان اينكه برخي مدعي‌ هستند كه اين كار يك كار سياسي است، گفت: اين كار سياسي نيست و از سر درد دين، وجدان و ارزش‌هاست و آن را مي‌توان يك اقدام ايدئولوژيك ناميد و در ميان افراد استيضاح‌كننده،‌ اصلاح‌طلب، ‌كرد، ترك، ‌لر، و اهل سنت و اقليت‌هاي مذهبي وجود دارد و اساسا افراد سياسي در ميان استيضاح ‌كنندگان وجود ندارد و هيچ يك از نمايندگان عليرغم فشارهايي كه بر آنها وارد شده امضاي خود را پس نگرفتند.
طراح استيضاح وزير كشور در ادامه افزود:‌ وجود طيف‌هاي مختلف در مسئله استيضاح وزير كشور مويد اين مسئله است كه اين استيضاح سياسي نيست البته از يك سو مي‌توان گفت اين مسئله سياسي است چرا كه يكي از اهداف استيضاح‌ كنندگان تقويت دولت و نظام جمهوري اسلامي ايران از طريق تامين اعتماد ملي است.
مطهري اعتماد مردم را سرمايه نظام جمهوري اسلامي دانست و افزود: سركوب منافقين در اوايل انقلاب و دفاع مقدس به وسيله اعتماد مردم به نظام حل شد و مجلس با افرادي كه اين اعتماد را مخدوش كنند برخورد جدي مي‌كند و دست خيانت آنها را قطع مي‌كند و بايد بدانيم اعتماد مردم زماني جلب مي‌شود كه با مسئولين متخلف در هر جايگاهي كه قرار دارد آشكارا و با ذكر سمت آنها برخورد شود.
وي با بيان اينكه امام راحل فرمودند «حفظ نظام بالاتر از هر چيزي ديگري است» گفت: امروز به جاي اينكه از اين جمله اين را متوجه شويم كه بايد با مسئولين متخلف به شدت برخورد كنيم مي‌گوييم كه اكر مسئولي تخلف كرد بر روي آن سرپوش بگذاريم و بگوييم كه حفظ نظام بالاتر از اين مسايل است و اين خطاي بزرگي است كه در كشور ما داير شده و اين چه مسئله‌اي است كه بايد براي ملاحظه يك دوست و رفيق بر يك باطل پافشاري كنيم و كشور را ماه‌ها دچار تشويش و اضطراب كنيم و چرا بايد وقت مجلس صرف اين گونه مسائل شود.
نماينده تهران در ادامه با اشاره به مسئله مشايي رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: آيا بهتر نبود دولت در مسئله آقاي مشايي در همان روزهاي اول با يك تذكر مشكل را حل مي‌كرد و يا در مورد آقاي كردان نيز همين كار را مي‌كرد، چرا بايد وقت كشور در بديهيات صرف شود و آيا بايد اينگونه مسايل با ورود رهبري و مجلس حل شود و آيا دولت نمي‌تواند با يك تدبير اين مسائل را حل كند، چرا كه اگر رهبران انقلاب مي‌خواستند با منافقين با مصامحه رفتار كنند آنها انقلاب را مي‌خوردند.
مطهري با بيان اينكه نبايد با اينگونه مسائل روشن با شك و ترديد برخورد كنيم، گفت: 2 ماه است كه كشور را به خاطر اين مسئله معطل كرده‌ايم و اعتماد ملي زير سوال رفته و بايد اين امر جبران شود، چرا كه در شرايط سخت افراد امين‌تر و صادق‌تر لازم‌ هستند و حتي اگر نيمي از كشور هم در اشغال دشمن باشند بايد اينگونه اصلاحات انجام شود.
وي به نوع نگاه دولت به مجلس اشاره كرد و افزود: نگاه دولت به مجلس نگاه نادرستي است و آنها فكر مي‌كنند نمايندگان استقلال راي ندارد و آنها به من مي‌گفتند كه فكر نكن آنها پشت سر تو هستند آنها با يك قول سفر امضاء خود را پس مي‌گيرند و حتي هشت نفر هشت نفر مي‌آيند و امضاهاي خود را پس مي‌گيرند و من به اين موضوع شك كردم كه نكند اينگونه كه مي‌گويند باشد و اين مسئله را از دوستان پرسيدم و آنها گفتند ما هيچكدام امضاي خود را پس نگرفتيم.
طراح استيضاح وزير كشور در ادامه اظهار داشت: تصور دولت از نمايندگان اين است كه به يك چك پول راي خود را عوض مي‌كنند اما در اين چند ماه بنده متوجه شدم كه نمايندگان در مسايل مهم مستقل راي مي‌دهند.
مطهري در ادامه به توضيح چك پول‌هاي 5 ميليون توماني توزيع شده توسط عباسي مدير كل دفتر دولت در مجلس در ميان نمايندگان اشاره كرد و افزود: در اين مسئله بايد با فردي كه دستور اين كار را داده است هم برخورد شود و بايد او نيز مانند فرد توزيع‌كننده مجازات شود.
وي در پايان اظهار داشت: برخي مي‌گويند كه اگر فردي غير از مطهري در مقابل آنها مي‌بود پرونده او را رو مي‌كردند و اين حرف، ‌حرف غلطي است و شما به پرونده افراد چه كار داريد؟ چراكه استيضاح حق نمايندگان است و هر فردي كه اين استيضاح را مطرح كند شما بايد پاسخگو باشيد.

*كرمي راد: استيضاح كردان عليه دولت نيست

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، محمد كرمي‌راد نماينده كرمانشاه در مجلس بعنوان ششمين موافق استيضاح در جلسه علني امروز مجلس در سخناني با بيان اينكه طرفداري از دولت اصولگرا بعنوان يك فرد اصولگرا از افتخارات اينجانب است، گفت:‌ براي پيروزي دولت اصولگرا در انتخابات نذر كردم و سوگند مي‌خورم كه امروز هدفم جز اداي تكليف براي دولت اصولگرا نيست.
وي با تاكيد براينكه بر اساس آموزه‌هاي ديني وظيفه داريم تا در جامعه اسلامي با عقل رفتار كنيم گفت: استيضاح كردان عليه دولت نيست و هدف هم فضاسازي نيست و فضاسازي را آن‌هايي انجام مي‌دهند كه براي جلب نظر نمايندگان اقدام مي‌كنند.
اين موافق استيضاح با تاكيد بر اينكه ما دولت را از آن خود مي‌دانيم، اظهار داشت: انتظار اين است كه تصميم منطقي و اصولي گرفته شود.
كرمي‌راد گفت: اين استيضاح سياسي و خطي نيست و كسي پشت پرده اين موضوع را هدايت نكرد.
وي با بيان اينكه راي قبلي به كردان براي تصدي مسئوليت وزارت كشور راي اعتماد به دولت اصولگرا بود اظهار داشت: آقاي كردان بايد از ابتدا با خانه ملت با صداقت رفتار مي‌كرد، اما وقتي ايشان در مجلس بخصوص در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس حاضر شد در خصوص مدارك تحصيلي خود يك كلمه هم صحبت نكرد و از صحبت كردن در اين زمينه طفره مي‌رفت.
نماينده كرمانشاه با اشاره به اظهارات كردان در جلسه راي اعتماد مبني بر اينكه اگر مي‌دانستم، در خصوص مدرك تحصيلي فوق ليسانسم شك وجود دارد، آن را هم همراه خود مي‌آوردم با در دست داشتن برگه‌اي و در حالي كه آن را به نماينده‌‌ها نشان مي‌داد، گفت: بر اساس حكم استخدامي كه در سال 79 وجود دارد ايشان در جلوي مدرك تحصيلي اين حكم هيچ چيزي نوشته شده است، اما 13 ماه بعد يكدفعه مدرك تحصيلي ايشان دكترا مي‌شود.
كرمي راد افزود: اگر آقاي كردان در خصوص مدرك تحصيلي خود صادقانه صحبت مي‌كرد، امروز در اين جلسه من از وي حمايت مي‌كردم اما متاسفانه اينگونه نشد.
اين موافق استيضاح كردان با اشاره به شعار عدالت محوري دولت اظهار داشت: نبايد در برخورد با هرگونه تخلف سياسي و يا حزبي، برخورد كنيم.
كرمي راد با اشاره به برخورد مسئولين وزارت آموزش و پرورش و دادگستري استان كرمانشاه با جاعلان مدرك گفت: بر اساس قانون يك تا سه سال يك جاعل مدرك به زندان محكوم مي‌شود و فردي در همين راستا در كرمانشاه به يك سال زندان محكوم شد و اين فرد با خواهش‌هاي زياد خواستار تخفيف بود كه زندان وي 9 ماه شد و اين فرد گفت اگر من بجاي كردان بودم آيا اينگونه برخورد مي‌كرديد؟
وي افزود: 7 نفر از افرادي كه در آموزش و پرورش مدرك جعل كردند برخورد قاطعي با آنها صورت گرفت و اخراج شده‌اند آيا آنها خانواده نداشته‌اند.

*عثماني: حضور كردان در دولت موجب لطمه به مجلس و رئيس‌جمهور شد

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، محمد قسيم عثماني نماينده بوكان كه در جلسه علني صبح امروز مجلس در موافقت با طرح استيضاح علي كردان وزير كشور سخن مي‌گفت، با بيان اينكه يكي از وظايف اصلي نمايندگان نظارت است تا هر جا مفسده‌اي و خلاف قانوني ديدند جلوي انتشار فساد و كار غير قانوني را بگيرند، خاطر نشان كرد: استفاده از ابزارهاي قانوني هرگز به منزله مقابله قوا با يكديگر نيست، بلكه اين امر موجب تعديل و اصلاح قدرت مي‌‌شود و تعادل نظام و حفظ حد و حدود قانوني هر يك از قوا را در پي دارد.
وي با بيان اينكه استيضاح كردان از مواردي است كه مجلس نه از سر مقابله با دولت، بلكه از سر همراهي و دلسوزي به نظام انجام مي‌دهد، خاطرنشان كرد: تا جايي كه دولت در جهت مصالح نظام و مردم حركت كند، از ابزارهاي قانوني خود براي حمايت از دولت استفاده مي‌كنيم، ولي هر جا ببينيم دولت خواسته يا نخواسته در جهت استحكام نظام گام بر نمي‌دارد، از ابزارهاي قانوني پيشگيرانه خود با اقتدار استفاده مي‌كنيم.
نماينده مردم بوكان، حاصل حضور علي كردان به عنوان وزير كشور را تضعيف نظام و نارضايتي مردم عنوان كرد و گفت: عدم صداقت كردان نه از روي شواهد و قرائن، بلكه از همين جا و به همين صراحت براي ما اثبات شده و وجود او به عنوان وزير كشور لطمه به نظام و موجب بي‌اعتمادي مردم به نظام شده است.
عثماني افزود: ما استيضاح را به عنوان آخرين و پر هزينه‌ترين راه براي كنار رفتن كردان انتخاب كرديم كه آن نيز ناشي از اصرار كردان به حضور در پست وزارت كشور بود، ولي اگر كنار گيري مي‌كرد هزينه اضافي متحمل نمي‌شديم.
وي با بيان اينكه هر گاه مجلس دست به اقدام قانوني براي استيضاح فردي مي‌زند، برخي كارگزاران، خود استيضاح و يا استيضاح‌كنندگان را تحت فشار قرار مي‌دهند كه دادند، تصريح كرد: ما خدمات شايسته دولت را تائيد مي‌كنيم و به صداقت رئيس جمهور معتقديم و اكثريت همكاران‌شان را صادق مي‌دانيم، اما وجود علي كردان به عنوان وزير كشور كليات كابينه دولت نهم زير سئوال برده و مخدوش ساخته است.
وي تأكيد كرد: ادامه حضور كردان در وزارت كشور بعد از نظام، مجلس و نمايندگان و شخص رئيس جمهور را متضرر خواهد كرد.
نماينده مردم بوكان با تاكيد بر اينكه زيان و آسيب رفتن كردان به مراتب كمتر از ماندنش است، خاطر نشان كرد: بايد تصميمي بگيريم كه بتوانيم در مقابل خدا و ملت پاسخگو باشيم.
عثماني در ادامه با بيان اينكه رأي به استيضاح كردان آثار معدودي دارد تصريح كرد: با استيضاح كردان استقلال مجلس و شان نمايندگان مجددا احيا مي‌شود و شخص صالحي در وزارت كشور كه به گل نشسته، قرار مي‌گرفت و از طرف ديگر ثابت مي‌شود كه دلسوزان نظام بر سر مصالح و نظام صادقانه موضوع را با مردم مطرح كرده و اشتباه خود را جبران مي‌كنند. اشتباهي كه دولت در معرفي كردان مرتكب شد و ما و من در راي اعتماد مرتكب شديم.
وي تأكيد كرد: اين برخورد صادقانه ما را در برابر دشمن استوار و راسخ نگه مي‌دارد.
نماينده مردم بوكان همچنين رأي به استيضاح كردان را موجب حفظ شان و منزلت علم و تحصيل و دانشگاه آن هم در شرايطي كه به شدت آسيب ديده، دانست و گفت: اين راي و استيضاح قدرت بازدارندگي ايجاد مي‌كند تا آيندگان به فكر جعل مدرك نيفتند و به كساني كه مي‌خواهند راه يك صد ساله را يك شبه بپيمايند تذكر جدي مي‌دهد.
عثماني همچنين با اشاره به آثار ماندن كردان در وزارت كشور، خاطر نشان كرد: ماندن كردان در وزارت كشور موجب تنزل جايگاه مجلس هشتم در نزد افكار عمومي و افت شديد جايگاه تك تك نمايندگان در حوزه‌هاي انتخابيه‌شان خواهد شد.
وي تاكيد كرد: ماندن كردان در وزارت كشور اين شبهه را در ميان مردم ايجاد مي‌كند كه بسياري از ما نمايندگان نيز مدرك تحصيلي‌مان را به روش مشابه روش آقاي كردان به دست آورده ايم.
نماينده بوكان، ماندن كردان در وزارت كشور را موجب ايجاد بستر لازم براي تبليغات دشمنان داخلي و خارجي عليه مجلس و همچنين تشديد تهديد و تطميع نمايندگان دانست و تاكيد كرد: عدم راي به استيضاح كردان بستر لازم را براي مخالفان مردم‌سالاري و آراي مردم كه شعار تحريم انتخابات را سر مي‌دهند، ايجاد خواهد كرد.
عثماني افزود: ماندن كردان در وزارت كشور موجب زير سئوال رفتن جايگاه علم، دانشگاه، فلسفه تحصيلات و به خصوص تحصيلات دانشگاهي خواهد شد؛ كما اينكه من به عنوان هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي اين روزها از طرف دانشجويان تحت فشار هستم كه چرا ما بايد زحمت كشيده و تحصيل علم كنيم و ديگران مناصب و پست‌ها را در اختيار بگيرند.
وي با بيان اينكه ماندن كردان حاشيه امني براي مدارك جعلي و باز شدن باب آن ايجاد خواهد كرد، گفت: اين امر همچنين موجب كاهش حضور مردم در انتخابات به دليل ترديد در حفظ آراء خواهد شد. چرا كه مردم از خود مي‌پرسند چگونه كسي كه كه از يك كارمند آموزشگاه زبان فريب خورد، مي‌تواند از آراي آنها صيانت كند.
نماينده بوكان تاكيد كرد: ماندن كردان موجب ريختن قبح جعل مدرك و همچنين لطمه به حيثيت رئيس جمهور خواهد شد، لذا بايد سبك و سنگين كرده و خداوند را ناظر بدانيم و تصميم بگيريم كه از آن سربلند بيرون بيايم و به نظرم اين امر جز با راي به استيضاح كردان ممكن نيست.
عثماني در ادامه با اشاره به اينكه كردان براي سرپوش گذاشتن به موضوع خود و خوشايند موقت نمايندگان و آب از آسياب افتادن از طريق معاون پارلماني خود اقدام به صدور بخشنامه‌اي مي‌كرد كه سيستم مديريت استان‌ها و شهرستان‌ها را با چالش مواجه كرده، خاطر نشان كرد: اين بخشنامه از اين جهت بود تا استيضاح اتفاق نيفتد، در حالي كه اين تصميم و بخشنامه موجب انحصار قدرت در دست نمايندگان و كم شدن اختيارات نمايندگان دولت شد.
وي افزود: ماندن كردان در وزارت كشور اين شبهه را در ميان مردم ايجاد مي‌كند كه شايد اصرار بر ماندن كردان به اين دليل است تا در انتخابات پيش رو دينش را ادعا كند.
نماينده بوكان همچنين ماندن كردان را مترادف با ريختن آب به آسياب دشمن توصيف كرد و افزود: انتخاب كردان همان قدر ضرر داشت كه كنار نرفتنش از اين پست به نظام ضرر زد و باقي ماندنش و عدم رأي به استيضاح او چندين برابر رأي به استيضاح ضرر خواهد داشت.
وي با تأكيد بر اينكه مخاطب استيضاح نه كردان بلكه منش و روشي است كه وي پايه گذاري كرد و بوي اين قبيل اقدامات ما به مشام مي‌رسد، گفت: راي مخالف به استيضاح راي به تنزل شان و جايگاه مجلس و نمايندگان است.

*قنبري: با حضور كردان انتخابات كردانيزه مي‌شود

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، ‌داريوش قنبري نماينده مردم ايلام در مجلس صبح امروز سه‌شنبه در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي به عنوان يكي از موافقين استيضاح وزير كشور با تاكيد بر اينكه چشم‌هاي افكار عمومي كشور به نمايندگان گفته شده است، گفت: امروز نمايندگان در برابر آ‌زمون سختي روبرو هستند.
وي با بيان اينكه امروز بحث يك فرد خاص مانند كردان مطرح نيست، گفت:‌ در حال حاضر بحث مقابله با تفكري ماكياوليستي، فريب‌كارانه و رياكارانه كه در ظاهر لباس دين، ‌معنويت و اخلاق را بر تن دارد ولي در باطن هر گونه گندكاري را براي خود مجاز مي‌شمارد، مطرح است.
قنبري تصريح كرد: امروز راي دادن شما به استيضاح كردان، راي دادن به افتادن يك راي نيست، بلكه مقابله با تفكري كردانيستي كه خود تفكري ماكياوليستي است، مي‌باشد.
وي افزود: اين تفكر استفاده كننده ابزاري از دين و اخلاقيات است و فقط خود را قبول دارد و هر كسي كه در مقابلش باشد را خارج از دين، اصولگرايي و اخلاق مي‌داند.
نماينده مردم ايلام تاكيد كرد: ‌اين تفكر فقط خودش را معيار اخلاق، راستي و درستي مي‌داند و امروز بايستي با اين تفكر مقابله كرد تفكري كه در ظاهر تسبيح مي‌چرخاند و در باطن اعتقاد به تسبيح و سبحان‌الله ندارد.
وي با تاكيد بر اينكه نياز به تشكيل چنين جلسه‌اي براي استيضاح كردان نبوده است، گفت: كردان نبايستي به خود اجازه مي‌داد كه پس از اين رسوايي‌ها در جلسه استيضاح شركت كند، اما انتظار ما از رئيس‌جمهور اين بود كه خود دست به كار شود.
قنبري با بيان اينكه رئيس‌جمهور وزراي توانمندي مانند دانش جعفري و پورمحمدي و افرادي مثل مظاهري را كه صادقانه كار مي‌كردند، از دولت حذف كرد، گفت: اين كار صرفاً به اين خاطر صورت گرفت كه آن‌ها رئيس‌جمهور را همراهي نمي‌كردند.
وي گفت: ما از رئيس‌جمهور انتظار داشتيم خود ايشان مشكل را حل مي‌كردند و اگر واقعاً دنبال شايسته‌سالاري در دولت بودند چرا اقدامي عليه كردان نكردند.
قنبري تصريح كرد: در حال حاضر مشخص شد كساني كه از كابينه حذف شدند صرفاً به خاطر اينكه مطيع رئيس‌جمهور نبودند، بوده و متاسفانه به شايسته‌سالاري بي‌توجهي شده است.
نماينده ايلام به پيامدهاي حضور كردان در وزارت كشور اشاره كرد و گفت :‌ وزيري كه با مدرك جعلي در وزارت كشور نشسته و بخشنامه‌هاي فريبكارانه و جعلي صادر مي‌كند كه به عنوان نمونه مي‌توان از بخشنامه‌اي در مورد هماهنگي با نمايندگان در خصوص انتصابات نام برد.
وي از ديگر پيامدهاي حضور كردان در وزارت كشور را كردانيزه كردن انتخابات به معناي تقلب در انتخابات رياست جمهوري نام برد و گفت: دغدغه همه ما و كساني كه با اين وضعيت روبرو هستند اين مي‌باشد كه كسي با حضور كردان به خودش اجازه نمي‌دهد پاي صندوق رايي برود كه كردان مجري‌اش است.
وي افزود: زير سوال رفتن بعد نظارتي مجلس، عدم اقتدار وزير كشور به دليل نقاط ضعفش، ترويج افكار متقلبانه و اينكه چگونه مي‌توان به فردي كه تقلب مي‌كند اعتماد كرد و بودجه وزارت كشور را در اختيار وي قرار داد.

*نوباوه: استيضاح كردان به نوعي اعاده حيثيت از نظام اسلامي است

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، بيژن نوباوه نماينده مردم تهران در مجلس پس از سخنان كردان وزير كشور در دفاع از خود در موافقت با استيضاح كردان گفت: آنچه كه بايد در اين جلسه بيان مي‌شد بيان شده و نمايندگان در جريان همه مسائل مطروحه هستند و شايد به همين دليل بود كه بنده ابتدا از ايراد سخن اجتناب كردم اما موضوعاتي كه آقاي كردان مطرح كردند و بعضي از آنها هنوز مساله مهمي است كه حتي خارج از حيطه مجلس و نظام اسلامي ما است و امروز به عنوان ام‌القراي اسلامي مطرح است باعث شد سخن بگويم.
وي افزود: در حالي كه شاهد عدم پذيرش كنار گذاشتن كردان از مسئوليت ?

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.